TUNAIKAN HARAPAN AYAH BONDA

Views Pengalaman hampir dua tahun bergelar pelajar di SMKA MAAHAD HAMIDIAH begitu meninggalkan warna.Masih terbayang bagaimana orang tua sering mengambil aku ke asrama setiap dua minggu sekali,dan sahabat2 pula berbaris panjang untuk menelefon keluarga.Ingatan yang paling tidak terlupakan sewaktu aku pade tahun pertame di MAAHAD HAMIDIAH....

Mengenali seorang sahabat begitu mengesankan,kerana ia membuatku mengenali diri sendiri.Namun inilah yang dikatekan kehidupanku...bermula dari pertemuan sahabat yang diilhamkan name TENGKU AMIRAH BT TENGKU AZAHAR..memang pade mulenye aku tertanye-tanye ke manekah aku selepas kepulangan ibu dan ayahku ke rumah...
http://www.emocutez.com
HAH!! INILAH SAHABAT PERTAME AKU TEMUI DI MAAHAD HAMIDIAH
Apakah aku akan terkontang-kanting seorang diri????
apakah aku harus menjalani kehidupan keseorangan selepas ini????
apakah aku akan menemui sahabat yang same seperti sahabatku yang dulu???
apekah mungkin semue itu.........

SAHABAT YANG MENUNJUKKAN AKU JALAN..
-BIHA-
arghhhh!!!!!!!!!semue itu bermain di benak pemikiranku....namun siapakah aku untuk merungkai semue itu...aku hanye hambe allah yang hine...pertemuan sahabat yang bergelar tengku itu sebenarnye membuat diriku sakit hati....entah mengape...aku tidak menegurnye,hanye bersalaman tande persahabatan...Namun ape yang berade di pemikiranku pade waktu itu adelah untuk kembali ke sekolah lame...aku rindukan sekolahku,sahabt2ku.....tapi aku x berdaye untuk berbuat demikian...
make keesokan harinye aku pun bertekad untuk keluar daripade kehidupan di asrama itu.....aku telah menyatakan hasratku itu kepade ibu dan ayahku....ibuku seperti sedih dan kecewa dengan kenyataanku itu....tapi aku tetap bertekad untuk keluar asrama jugak....keesokan harinye ibu dan ayah aku datang menemui aku di asrama kl...ibuku memelukku erat lantas dengan nada keibuan ibuku bertanye dengan nada yang lembut....."kenape dengan kakak ni,?kakak yakin dengan keputusan ini...dengan tegas aku menjawab ye...kakak yakin dan pasti..ayahku di dalam kerete mukenye kelihatan merah padam,marah dengan tindakan ku itu..namun aku tidak peduli dengan semue itu......aku tetap dengan tindakanku..akhirnye,ibu membawe aku berjumpe dengan penyelia asrama....lantas penyelia asrama menenangkan ku dan menyuruh aku berfikir sehabis baik..lantas aku mengalirkan air mate yang aku sendiri tidak tahu bagaimane bisa ie mengalir...mungkin kerane malu dan kecewe....penyelie asrama itu begitu baik terhadap diriku kerane telah memberi kelonggaran kepadeku untuk memilih dorm kesukaanku...aku pown teus bersuare memilih dorm kufah...kerane aku bersahabat baik dengan WAN NUR NABIHAH..aku sungguh terharu....lantas aku meminte maaf pade kedue orang tue ku atas tindakan yang telah aku lakukan...pade waktu tu aku bertekad tok tunaikan harapan ayah dan bondaku.....

SMILEhttp://www.emocutez.com


-Thank you sudi bace post Azra,,komen sekali yok!!hee~

2 comments:

  1. Begitulah kehidupan yang penuh dengan suka dan duka..namun,telah aku lalui...

    ReplyDelete

Tinggalkan satu komen kat sini pown jadilah ye??sayang awak sume!!hee~