warkah buat dia,dia dan dia ^_~

Views
ikhlas dariku buatmu~~
                                        
salam sahabat dari diri saya yang hina untukmu..
ape khabar sahabatku yang mempunyai hati yang tulus dan murni??saya harapkan awak sentiasa dalam keadaan yang baik dan sentiasa di bawah lembayung rahmat-Nya..semoga awak sentiasa berbahagia dengan nikmat yang telah Dia ciptakan buat awak..ingin saya rungkaikan disini..seandainya saya punya hati yang mampu menceritakan kesemua perasaan saya pada setiap insan yang bernyawa akan saya lakukan..tetapi saya cukup lemah dan saya sama sekali tidak berdaya..saya hanyalah insan kerdil..saya ibarat semut yang begitu kecil dimata manusia begitu juga dimatanya Dia..kalau bisa saya rungkaikan betapa banyak kelemahan saya akan saya bentangkan di mata semua agar saya tidak sentiasa baik dimata insan yang bernamakan manusia.. mungkin dalam 1000, 1 sahaja kebaikan saya..bukan saya mahu begitu2 merendahkan diri saya buat awak wahai sahabat..tetapi inilah yang sebenarnye diri saya..saya hanya insan lemah yang sedang cube mendaki sejauh mana dan setinggi mana yang bisa saya gapai agar saya bisa dipandang mulia dimata Dia..saya bukan manusia yang diciptakan untuk dicintai dan bukan untuk disanjungi..ketahuilah awak saya diciptakan kerna saya punya tanggungjawab yang satu. saya diciptakan untuk mengabdikan diri kepadaNya..saya hambaNya,awak..dan bukan sama sekali saya ingin menyatakan di sini yang saya tidak mahu yang namanya cinta manusia itu datang kepada saya..bukan begitu awak..tapi hati saya belom bisa menerima cinta yang dinamakan cinta manusia kerna saya tahu akan diri saya..saya mengerti akan sejauh mana kemampuan saya..saya bisa jatuh dalam jurang cinta dan saya akan jauh dari Dia...saya takowt saya tidak akan diberi kesempatan lagi untuk kembali pade Dia andai saya tersungkur lagi..kerna  saya pernah melalui saat itu dan saya tidak mampu mengawal diri saya..sakit sekali saat itu saya lalui namun mujur saya punya Pencipta yang sangat2 menyayangi diri saya ini..ditautnya kembali tangan saya ditunjukkan saya jalan yang benar..saya bersyukur akan setiap2 detik yang datang kepada saya setelah itu..cukup Allah disisi saya..saya terasa hidup saya sangat2 dihargai dan disayangi..
awak,
saya tahu akan ketulusan cinta awak terhadap saya..tapi izinkan saya mencintai Dia terlebih dahulu sebelum hati saya terbuka untuk mencitai insan bernama manusia..saya hargai cinta awak tapi saya jauh lebih menghargai cintaNya Dia..awak,saya bimbang dengan masalah jalan menghampiri zina kerna saya mengetahui bahawa setiap pasangan yang terlanjur sebenarnya tidak pernah berniat melakukan zina pada awal hubungan mereka..saya ini insan yang mudah tergoda akan sesuatu kerna saye manusia yang sering melakukan kesilapan dan sama sekali tidak pernah terlepas dari kesilapan,namun saya cuba untuk mengurangkan kesilapan diri.andai seekor harimau masuk ke rumah awak,sudah tentu awak akan menjerit ketakutan dan akan lari bertempiaran atau paling tidak pown awak akan cuba menyelamatkan diri bukan??kerna ape??kerna kita bimbangkan keganasannya akan meragut nyawa kita.Dan berbeza pulak bagi seekor nyamuk.Kita boleh duduk diam dan selesa walaupun sebenarnya kehadiran nyamuk boleh membunuh kita dalam diam.nyamuk atau harimau tidak menjadi masalah tapi ape yang ingin disampaikan due2 nye merbahaya awak.membawa kesan yang sama.kematian dan kebinasaan.begitulah ikhtilad yang sedang saye jaga sekarang.saya harap awak akan mengerti setiap yang saya cuba sampaikan.semua yang rapat dengan saya menurut saya adalah sahabat2 saye..tidak lebih dari itu awak.kalau memang kita punya jodoh awak tidak perlu risau.minta dan berdoa pada Dia.percayalah awak Allah itu Maha Mendengar setiap rintihan dan keluhan hamba2Nya.yakin dengan Dia.letakkan sepenuh kepercayaan kepadaNya.saya mengingatkan awak bukan bermakna saya adalah yang terbaik dan jauh lebih baik daripada awak tapi saya mungkin sudah terpanggil untuk mengingatkan awak kerna awak juga merupakan sahabat saya.
awak,
saya bukan bermaksud awak tidak layak untuk saya dan saya tidak layak untuk awak tapi awak mengerti akan saya.hati saya masih jauh dariNya.masih banyak suruhanNya yang saya lakukan sambil lewa..awak,awak pernah dengar tak dengan kate2 ney??erm,kalau kita inginkan pasangan kita tuh pasangan yang solehah atau soleh kite solehkan diri kita dahulu..??bukan saya mahu mengatakan awak tidak soleh,tapi saya sangat2 berharap kalau saya sendiri boleh mensolehahkan diri saya sebelum saya bertemu dengan  orang yang boleh menyempurnakan hidup saya.awak,awak tak ingin ke dapat orang yang jauh lebih baik dari diri saye??yang mampu untuk melengkapi kekurangan awak??mungkin saya bukan orang yang mampu melengkapkan awak kerna saya terlaloo banyak kurangnya.saya masih mahu belajar dan terus belajar untuk menjadi hamba-Nya yang dicintai.mungkin hari ini awak tidak dapat menerima kata2 saya tapi saya yakin suatu hari nanti awak pasti akan menerima kata2 saya kerna ape yang saya nukilkan ini bersaksikan Dia.dan semua kerana Dia.takpe awak jika hari ini awak sangat terseksa dengan setiap kate2 saya..asal suatu hari nanti Allah isikan di hati awak perasaan cinta kerana Dia.ingat awak bukan kerana dia,dan dia kita ingin berubah.tapi kerana Dia..DIA lah yang selayaknya kita tujukan.kerna Dia lah yang menciptakan kita.dan ingin saya berpesan buat awak sebagai sahabat saya.hidup didunia ini hanyalah persiggahan semata2 untuk kita meraih sabanyak2 bekalan yang mampu untuk dibekalkan di akhirat nanti.andai persinggahan kita ini kita sia2kan dengan cinta tak pasti,ape yang ingin kita bekalkan nanti..awak,diibaratkan kita hanya ade 24 jam sahaja untuk ke sesuatu persinggahan..pasti kita akan raih ape yang boleh kita raih untuk dibekalkan pada orang2 yang kita sayang bukan,awak??begitulah ape yang sedang kita jalani sekarang..
awak,
maafkan saya andai warkah ini mengandungi kata2 yang menyakitkan awak.sama sekali saya tidak berniat untuk meyakitkan awak.saya hanya ingin menyampaikan ape yang selama ini orang missunderstanding..bukan kerna terasa diri ini terlaloo hebat sehingga menolak segala cinta lelaki yang datang.tapi kerna saye merasakan cinta Dia pada saya sangat BESAR dan adelah sangat kejam buat saye jikan saye tidak mebalas cintaNya Dia..maafkan segala ape yang telah saya lakukan..cinta saya sekarang dan selamanya hanya untuk Dia.dan mungkin cinta untuk manusia itu akan datang dalam keadaan saya asyik mencintai Dia.insyaAllah doakan saya sahabat.saya akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebaikan buat awak..insyaAllah..

                                                                     salam sahabat dariku,
                                                                     -hambaNya yg kerdil-

-Thank you sudi bace post Azra,,komen sekali yok!!hee~

2 comments:

  1. terharu cangat2 deh . . .
    insaf saya . . .terima kasih azra . .^_~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..
      kalau penyampaian itu sampai kepada ukhti ye??
      ana cuma menyampaikan..semuanya dtg dari Dia..

      Delete

Tinggalkan satu komen kat sini pown jadilah ye??sayang awak sume!!hee~